Magazin Finovacije
Održivost kao imperativ
Mi u OTP banci, kao najveći kreditor u Srbiji, smatram da imamo i najveću odgovornost da aktivno preduzimamo niz konkretnih merljivih aktivnosti na osvešćivanju naših zaposlenih, klijenata, partnera i šire javnosti.
Više od 70% transakcija u elektronskoj trgovini se na kraju izvrši u gotovini
Srbija je još daleko od razvijenih tržišta u pogledu digitalnog bankarstvo. Primera radi, u Srbiji je u 2023. digitalno bankarstvo koristilo 31,82% građana, što je značajno više nego 2020. pre izbijanja pandemije covid-19 kada je taj procenat iznosio svega 17.88%. Naša statistika jeste bolja od Crne Gore (19,93%), Rumunije (21,89%), Makedonije (13,46%), ali Slovenija beleži 60,69%, Hrvatska 61,88% dok apsolutno prednjače Norveška (96.85%), Danska (96.22%), Holandija (95.13%) i Švedska (94.48%). Veliku ulogu u stepenu razvijenosti tržišta igra regulativa, veličina i razvijenost tržišta i koje mogućnosti zapravo igrači finansijskog sektora mogu da iskoriste, kaže u razgovoru za Forbes Srbija, Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora OTP banke Srbija i član Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije.
Digitalna transformacija i očuvanje tržišne pozicije glavni prioriteti
Nakon što smo od marta 2022. godine svedočili rastu bazičnih kamatnih stopa Evropske centralne banke (ECB), američkog Feda, kao i naše Narodne banke Srbije, od septembra ove godine vidimo mirovanje bez daljih podizanja, uz stabilizaciju inflacije. Centralne banke su na putu ostvarenja cilja da se smanji kreditna aktivnost, kao jedan od najznačajnijih generatora inflacije usled povećanja tražnje od strane građana i privrede, što su pokušavale rastom bazičnih kamatnih stopa. U trećem kvartalu ove godine beleži se blagi pad kreditne aktivnosti od 0,1 odsto ukupno posmatrano, dok su krediti ka stanovništvu porasli za 1,6 procenata, a za privredu pali za 1,8 odsto.